Allmänna Villkor
För att kunna handla hos oss måste du vara minst 18 år och ha en leveransadress i Sverige. Vi har tyvärr inte möjlighet att leverera utanför Sveriges gränser. Under stycket hantering av personuppgifter kan du läsa om hur vi hanterar de uppgifter du lämnar till oss. Om något ändras i våra villkor kommer det tydligt att anges på vår hemsida och/eller i den produktinformation som anges.
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
Orderns Väg
När du handlar hos oss väljer du först de produkter du vill köpa. Efter att ha klickat på köp-knappen för en produkt placeras denna i varukorgen. När du vill avsluta ditt köp klickar du på varukorgen och får då en sammanställning på innehållet i din varukorg. För att avsluta ditt köp klickar du på "Till kassan". I kassan fyller du i ditt postnummer och får då en översikt av vilka leveransalternativ som är tillgängliga för dig. Välj vilket leveransalternativ som du önskar samt utlämningsställe om det är aktuellt. Därefter väljer du hur du vill betala och slutför köpet. Nu är beställningen klar och du får en bekräftelse på skärmen.
En orderbekräftelse skickas till dig via mail. Det är viktigt att du anger korrekt mailadress vid köptillfället då all information angående din beställning i första hand sker via mail.
Priser och produktuppgifter
Alla priser som anges på sajten är inklusive moms. Erhållna rabattkoder kan ej kombineras med andra erbjudanden eller kampanjpriser. Prisnedsatta varor och tillfälliga erbjudanden/kampanjer gäller så långt lagret räcker eller tom angivet datum. Vi reserverar oss för eventuellt missvisande lagersaldon.
Fakta, bild- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Vi reserverar oss för att produktfärger kan uppfattas olika och inte exakt överstämma med bilder.
Förpackningarna på våra produkter kan variera i utseende. I vissa fall kan en annan storlek än den som erbjuds vara avbildad, därför är det alltid den skriftliga informationen angående volym som gäller.
Betalningssätt
Walley Checkout
I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här: Villkor och SECCI.
På my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.
Faktura
När du betalar via Walley faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid - alltid 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från my.walley.se
- Möjlighet till delbetalning
Med Walley slipper du krångliga formulär, långa kortnummer och dosor. Istället uppger du bara ditt personnummer i butikens kassa. En mikroupplysning görs då för att säkerställa dina personuppgifter och godkänna ditt köp. Upplysningen tar cirka 1 sekund.
I en fysisk butik kan du alltid känna och klämma på varan innan du betalar. Det tycker vi är bra. Då är du nämligen alltid säker på att du betalar för det du faktiskt vill ha. Walley faktura fungerar precis på detta sätt – varan först och betalning sen. Dessutom har vi förenklat handeln på nätet ytterligare genom att du med Walley bara behöver ditt personnummer för att handla.
Normalt sett ska fakturan betalas inom 14 dagar. Men ibland kan det vara längre tid än så. Dubbelkolla därför alltid datumet på din faktura för när betalningen senast ska vara oss tillhanda.
För mer information om gällande betalningsvillkor så hänvisar vi till länkarna ovan.
Observera att din faktura skickas direkt från Walley via mail till den adress du angav vid beställning.
Kortbetalning
Du kan även tryggt handla med kort hos oss genom Walley. Allt sker genom en säker anslutning och ett säkert system som uppfyller alla internationella säkerhetskrav.
- Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Walley säkra betalningsserver.
- Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren. Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
- En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
- Köpsumman reserveras först på ditt konto.
- Det reserverade beloppet förs över till "Butik" när varorna skickas från lagret.
Direktbetalning
Du kan också välja att betala ditt köp direkt via din bank, detta sker också genom Walley.
Garanti
Grand Parfymeri är auktoriserad återförsäljare, vilket innebär att du kan känna dig trygg med att alla våra varor är äkta och av högsta kvalitet, samt godkända för den svenska marknaden av Läkemedelsverket. Vi köper in alla våra varor direkt från ursprungstillverkaren eller via deras auktoriserade distributörer och kan därför erbjuda våra kunder märkenas fulla sortiment och nyheter.
Vår webshop är certifierad av Trygg E-handel, vilket betyder att vi har säkra rutiner för hantering av personuppgifter, använder säkra betallösningar samt har finansiell stabilitet och god kreditvärdighet. Läs gärna mer om Trygg E-handel här.
Leveranser
Dina varor levereras vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar* förutsatt att varorna finns i lager. Vi reserverar oss för eventuellt missvisande lagersaldon samt slutförsäljning. Om någon av de varor som du har beställt inte kan levereras på grund av felaktigt lagersaldo eller slutförsäljning blir du krediterad detta belopp inom kort. Om ditt köp översteg 599:- från början debiteras du självklart ingen fraktkostnad även om beloppet på de varor som kan levereras är lägre än 599 kr. Vi levererar enbart inom Sveriges gränser.
*Vi reserverar oss för eventuell längre leveranstid under kampanjperioder då vi har väldigt många beställningar att behandla.
Paket som ryms i din brevlåda levereras direkt hem till dig via Bring eller PostNord beroende på vilken del av landet som du bor i. Större paket som inte ryms i din brevlåda levereras till valfritt utlämningsställe och aviseras via SMS.
Du kan även välja hemleverans direkt hem till dig, enkelt och bekvämt. Du blir kontaktad 30 min innan leverans.
Din beställning levereras till den adress du anger när du avslutat ditt köp. Kontrollera att du har angett korrekt leveransadress och mobilnummer för avisering via SMS.
Ångerrätt
I enlighet med Distansavtalslagen har du som kund hos Grand Parfymeri 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Du har även rätt att ångra köpet om leveransen av varan är försenad. För att utnyttja din ångerrätt meddelar du Grand Parfymeri via mail, telefon eller brev inom ångerfristen. Du som kund står för returkostnaden och ansvarar för varan under transporten tills den når oss. Varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätt gäller inte för produkter där plomberingen/förseglingen på förpackningen har brutits samt oplomberad makeup och hudvård av hygieniska själ. Grand Parfymeri förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.
Reavaror bytes ej.
När vi fått tillbaka varan sker återbetalning så snart som möjligt och senast inom 30 dagar från att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt. Om din hantering av varan inneburit en värdeminskning av densamma kommer vi att göra ett avdrag med ett belopp motsvarande denna värdeminskning.
Returhantering
Vi tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut produkter med produktionsfel alternativt trasig produkt utan extra kostnad. Vänligen kontakta oss inom skälig tid (2 månader) från det att du upptäckt felet. Vi står för eventuella kostnader för retur av reklamerad vara. Grand Parfymeri saluför alla elartiklar med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen och alla garantier gäller i Sverige. Grand Parfymeri står då för reklamationskostnader om skadan anses vara ett fabrikationsfel.
Vid allergisk reaktion ber vi dig att kontakta oss så fort problemet uppstår gärna med någon form av dokumentation på reaktionen alt läkarintyg, som vi kan bifoga tillsammans med det formulär vi vill att du fyller i och returnerar till oss tillsammans med produkten.
Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har någon nöjdhetsgaranti.
Outlösta Paket
För paket som inte blir utlösta debiteras en avgift på 199 kronor för hanteringskostnader. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt samt returbehandling.
Integritet och hantering av personuppgifter
För oss på Grand Parfymeri är det viktigt att du som kund känner dig trygg. Därför värnar vi om din personliga integritet och följer den nya EU-förordningen GDPR (General Data Protection Regulation) som trädde i kraft den 25 maj 2018.
Vi garanterar att dina personuppgifter hanteras med en hög nivå av>
Personuppgifter som hanteras är namn, adress, telefonnummer och mailadress som vi behöver för att kunna fullgöra våra åtagande enligt köpeavtalet och leverera din beställning. Vi hanterar inga personnummer eller andra personuppgifter.
Har du frågor om hantering av personuppgifter eller något annat? Tveka inte att kontakta oss, vi ser fram emot att höra av dig!